Нову залізничну станцію в Японії побудують лише за 6 годин
- 22 березень 2025 09:06:00
- Переглядів: 17
West Japan Railway Company (JR West) використовує технологію 3D-друку, щоб побудувати будівлю залізничного вокзалу за 6 годин, ставши першим у залізничній інфраструктурі. У партнерстві з JR West Innovations Co Ltd і Serendix Inc компанія підтвердила плани щодо нової зупинки на станції Хацусіма на магістралі JR Kisei у префектурі Вакаяма. Деякі залізничні станції в Японії, особливо в сільській місцевості, все ще мають дерев’яні конструкції, включно зі станцією в Хацусімі. Оскільки є багато станцій, які потребують оновлення, тож проєкт спрямований на підвищення ефективності будівництва для майбутніх застосувань.
Будівля станції буде одноповерховою залізобетонною спорудою площею трохи менш ніж 10 квадратних метрів. Його висота складатиме 2,6 метра, ширина – 6,3 метра, а глибина – 2,1 метра. У знак місцевої культури на стінах будуть зображені знамениті апельсини та риба тачіуо з Аріда-Сіті.
Проєктування виконуватиметься архітекторським офісом Nouveau Inc, архітектором Ота Кодзі та архітекторським бюро JR West Osaka, а структурні роботи виконуватимуть архітекторське бюро KAP і першокласне бюро Осаки.
Ключові компоненти будівлі, включаючи фундамент, будуть виготовлені за допомогою невідомого 3D-принтера та зміцнені бетоном перед транспортуванням на місце. Після доставки кран використовуватиметься для складання. Такий підхід дозволить будувати конструкцію між останнім поїздом вночі та першим поїздом наступного ранку, запобігаючи перебоям у роботі залізниці. За словами JR West, у порівнянні з традиційними сталевими каркасами та залізобетонними методами використання 3D-друку скоротить час будівництва та оптимізує роботу на місці.
Довговічність є ключовим фактором проєкту. Залізобетон забезпечує стійкість до зносу навколишнього середовища, а усунення потреби в опалубці забезпечує більшу гнучкість у формуванні конструкції. За допомогою цього методу будівлі станцій можна спроєктувати так, щоб вони краще відповідали навколишньому середовищу, створюючи об’єкти, які практичні та візуально підходять до їх розташування.
Це початкове будівництво слугуватиме тестовим випадком для оцінки економічної ефективності як процесу будівництва, так і довгострокового обслуговування. У разі успіху JR West та його партнери розглянуть можливість розширення концепції на інші станції.
Цей метод також розглядається як потенційне рішення проблеми дефіциту робочої сили при будівництві залізниці шляхом зменшення залежності від звичайних, трудомістких будівельних технологій.
Ідея полягає в тому, що якщо все піде добре і станція виявиться такою ж доступною та не потребуватиме технічного обслуговування, як сподівалися, West Japan Railway Company цілком може розширити проєкт і створити більше станцій, надрукованих на 3D-друці, в інших місцях Японії, щоб замінити старі дерев’яні конструкції.