Новий Ferrari F80 інтегрує металеві 3D-друковані деталі
- 31 жовтень 2024 06:21:00
- Переглядів: 89
Ferrari щойно випустила новий суперкар F80 обмеженої серії, який знову встановлює нові стандарти продуктивності, технологій та інженерії. Виробництво цієї моделі розпочнеться в 2025 році і триватиме до 2027 року, відзначаючи 80-ту річницю автовиробника. Серед багатьох революційних особливостей F80 є першим дорожнім суперкаром Ferrari, який інтегрував металеві 3D-друковані деталі у своє кінцеве виробництво – важливий момент для автомобільного адитивного виробництва. Інші виробники гіперкарів, як-от Bugatti Rimac і McLaren, також зробили це завдяки співпраці з компанією Divergent, лідером у виробництві металевих компонентів гіперкарів, надрукованих на 3D-принтері. Але Ferrari має набагато більші виробничі можливості та набагато ширше охоплення з точки зору користувачів. F80 приєднується до ряду легендарних суперкарів Ferrari, таких як GTO, F40 і LaFerrari, втілюючи вершину розробки двигунів внутрішнього згоряння в поєднанні з гібридною технологією нового покоління.
Новий дорожній суперкар Ferrari F80 вперше рекламує інтеграцію металевих 3D-друкованих частин у кінцеве виробництво. Одним із найпомітніших застосувань 3D-друку в F80 є система активної підвіски. Автомобіль оснащений повністю незалежною підвіскою на всіх чотирьох колесах, що приводиться в дію чотирма електродвигунами 48 В і має двоважельну компоновку. Верхні поперечні важелі виготовляються за допомогою 3D-друку з металу – вперше для дорожніх автомобілів Ferrari. McLaren також нещодавно надрукувала компоненти підвіски на 3D-принтері, і можна очікувати, що багато інших брендів суперкарів послідують цьому прикладу.
Цей підхід пропонує декілька переваг, зокрема оптимізоване розташування, точне керування колесами, зменшену непідресорену масу, усунення стабілізатора поперечної стійкості та спеціальну корекцію кута розвалу.
Використання металевого 3D-друку в F80 означає ширший перехід до адитивного виробництва в автомобільній промисловості, особливо серед автомобілів високої продуктивності. Основні переваги технології включають зменшення ваги – компоненти, надруковані на 3D, можуть бути легшими за традиційні аналоги завдяки оптимізованій конструкції, яка видаляє непотрібний матеріал без шкоди для міцності; свобода дизайну – інженери можуть створювати складні форми та внутрішні структури, які покращують продуктивність та ефективність; швидке створення прототипів і виробництво – прискорення процесу розробки, що забезпечує швидші ітерації та час виходу на ринок; і ефективність використання матеріалу – утворюється менше відходів, оскільки матеріал не обробляється з більшого блоку.
Силова установка та інженерія F80 значною мірою спираються на зусилля Ferrari в автоспорті, включаючи Формулу-1. Використання таких технологій, як система електронного турбонаддуву та двигун MGU-K, підкреслює синергію між підрозділами Ferrari, що займаються гонками та дорожніми автомобілями. Включення 3D-друкованих компонентів ще більше усуває цю прогалину, оскільки 3D-друк вже переважає в розробці гоночних автомобілів, де підвищення продуктивності є критичним.
Оскільки автомобільна промисловість продовжує розвиватися, прийняття адитивного виробництва такою престижною маркою, як Ferrari, означає важливу віху. F80, безсумнівно, є провісником технологічного прогресу, який сформує наступне покоління високопродуктивних автомобілів.